Élet 100 ezer kilométer felett – XXI. rész – Zoltán és a Honda Gold Wing
Sorozatunkban sokat futott motorok tulajdonosaival beszélgetünk, hogy megtudjuk: milyen is az élet 100 ezer kilométer felett? Ezúttal kicsit rendhagyóra vesszük a formát, ha megengeditek, ugyanis a górcső alá kerülő Honda GL1800 Gold Wing tulajdonosa a Legends Hungary motoros egyesület vezetője, és érdemes többet is megtudni róla…
Amikor motoros egyesületről beszélgetnek az emberek, akkor legtöbbször a filmsorozatokból is ismert, bőrmellényes, belsőzsebben pisztollyal motorozó, vad chopperesekre gondolnak, akik bandaháborúznak és a rend őreit rémisztgetik. Nos, a Legends Hungarynél sem ritkák a bőrmellényt viselő tagok, csak ők tűzharcok és menekülések helyett onnan lehetnek ismerősek, hogy számtalan alkalommal segítettek a rászorulóknak, legyen szó a járvány alatti karitatív munkáról vagy a földrengés károsultjainak támogatásáról.
Mi az a Legends Hungary?
Egy magyar motoros egyesületet takar a név, melyet 2019-ben, a paksi bíróságon jegyeztek be. Talán még emlékeztek a februárban történt, horvátországi földrengésre, melyet még néhol idehaza is lehetett érezni. A Hegylakókon mi is beszámoltunk a motorosokról, akik azonnal útnak indultak, hogy élelmiszert, építkezési segédanyagokat és ruhákat vigyenek a vagyonukat vesztett emberek számára – nos, ők voltak azok, a Legends tagjai.,.
Megemlíteném, hogy a Munkácsy Kórház gyermekosztályának is két alkalommal adományoztak gyógyszereket, ruhaneműket játékokat és gyógyászati segédeszközöket. Természetesen a környezetükben élő, önhibájukon kívül rossz anyagi és egészségügyi állapotban került idős embereken is próbáltak erejükhöz mérten anyagi és tárgyi adományokkal segíteni. Zoltán lelkemre kötötte, hogy emeljük ki:
szeretne köszönetet mondani azoknak a magyar és külföldi kluboknak, karitatív szervezeteknek és magánszemélyeknek, akik valamilyen formájában hozzájárultak a munkájukhoz.
Mit tehetnénk hozzá? Mi is köszönjük a paksi motorosoknak és minden támogatójuknak a sok-sok karitatív munkát, amivel hozzájárulnak, hogy még jobb kép alakuljon ki az emberekben a motorosokról.
Zoltán nagyon szereti a Honda ikonikus luxustúrázóját, nem véletlenül hajtja immáron a harmadik példányt.
Interjú a Tulajdonossal – Janecska Zoltán – Honda GL1800 Gold Wing (2010)
Zoltán kisgyerekként az édesapja ölében ülve tanult motorozni, és – mint az lenni szokott – gyorsan rákapott: gyerekként segédmotorokat bütykölgetett, majd később autószerelő végzettséget is szerzett. Kérdésemre, mikor az eddig megtett kilométerekről faggattam, nem tudott pontos választ adni, ugyanis volt olyan gépe, melyet több mint 200 ezer kilométernyi szolgálat után adott el, és már rég nem számolja, pontosan mennyi is az annyi.
– Kérlek, mesélj a motorodról, hogyan indult a történet és milyen tapasztalatokat gyűjtöttél vele?
– Több különböző típusú motorom is volt az évek folyamán, de a fő irány a Gold Wing maradt. Az egyikkel, amit szinte újonnan, kevés kilométerrel vásároltam, hét év alatt több mint 200 ezer (!) kilométert tettem meg. Több egyesülettel, csapattal, baráti társasággal, túraszervezőkkel motoroztam az elmúlt évek alatt, de van egy motoros társam akivel minden évben megejtünk egy-két hosszabb túrát is. Hogy néhányat említsek: körbemotoroztunk Angliát, megjártuk az Ibériai-félszigetet, a Skandináv-félszigetet – ahol a Nordkapp volt a célállomás a Baltikumon keresztül –, illetve jártunk Marokkóban, körbejártuk Szicíliát, Grúziát Törökországon keresztül, sőt minden évben kigurulok Erdélybe, és persze 15 éve rendszeresen látogatom a Csíksomlyói búcsút is.
– Miért a Gold Winget választottad a hosszú túrákra?
Előttem az utódom – Honda Gold Wing napjainkban
Habár az emissziós normák szigorodnak, a Honda palettáján továbbra is kapható a minden jóval felszerelt, kényelmes luxustúrázó, mégpedig GL1800 Gold Wing Tourként.
1833 köbcentis, hathengeres boxermotorja 126 lóerővel és 170 Nm forgatónyomatékkal könnyedén mozgatja a 390 kilogrammos menetkész tömegű vasat. LED-fényszórók, hangszórók, elektromosan állítható szélterelő, prémium minőségű üléshuzat, USB-aljzat, DCT-erőátvitel és napestig sorolható mennyiségű extra teszi színesebbé, egyszersmind élvezetesebbé a Gold Wing ülésében eltöltött kilométereket. Nem véletlen, hogy mindig is a márka zászlóvivője volt, hiszen a luxus színvonalú, elegáns túrázóra még a laikusok is elismerően kacsintanak. Felsorolni is nehéz lenne minden érdekességet, ezért azt javasoljuk, ha szeretnél többet megtudni a motorról, látogass el a modell hazai honlapjára vagy olvasd el korábbi tesztünket, amiből kiderült: milyen szerpentinezni egy ekkora vassal.