14.1 C
Budapest

Az egyik legnagyobb motoros magazin készített interjút a Legends Hungary ME vezetőjével

Élet 100 ezer kilométer felett – XXI. rész – Zoltán és a Honda Gold Wing

Sorozatunkban sokat futott motorok tulajdonosaival beszélgetünk, hogy megtudjuk: milyen is az élet 100 ezer kilométer felett? Ezúttal kicsit rendhagyóra vesszük a formát, ha megengeditek, ugyanis a górcső alá kerülő Honda GL1800 Gold Wing tulajdonosa a Legends Hungary motoros egyesület vezetője, és érdemes többet is megtudni róla…

Amikor motoros egyesületről beszélgetnek az emberek, akkor legtöbbször a filmsorozatokból is ismert, bőrmellényes, belsőzsebben pisztollyal motorozó, vad chopperesekre gondolnak, akik bandaháborúznak és a rend őreit rémisztgetik. Nos, a Legends Hungarynél sem ritkák a bőrmellényt viselő tagok, csak ők tűzharcok és menekülések helyett onnan lehetnek ismerősek, hogy számtalan alkalommal segítettek a rászorulóknak, legyen szó a járvány alatti karitatív munkáról vagy a földrengés károsultjainak támogatásáról.

Mi az a Legends Hungary?

Egy magyar motoros egyesületet takar a név, melyet 2019-ben, a paksi bíróságon jegyeztek be. Talán még emlékeztek a februárban történt, horvátországi földrengésre, melyet még néhol idehaza is lehetett érezni. A Hegylakókon mi is beszámoltunk a motorosokról, akik azonnal útnak indultak, hogy élelmiszert, építkezési segédanyagokat és ruhákat vigyenek a vagyonukat vesztett emberek számára – nos, ők voltak azok, a Legends tagjai.,.

„Taglétszámunk tíz fővel indult, de folyamatosan növekszik. Vannak jelöltjeink és szimpatizánsaink akik velünk motoroznak és akikből esetleg még tag is válhat” – mesélte Zoltán

Megemlíteném, hogy a Munkácsy Kórház gyermekosztályának is két alkalommal adományoztak gyógyszereket, ruhaneműket játékokat és gyógyászati segédeszközöket. Természetesen a környezetükben élő, önhibájukon kívül rossz anyagi és egészségügyi állapotban került idős embereken is próbáltak erejükhöz mérten anyagi és tárgyi adományokkal segíteni. Zoltán lelkemre kötötte, hogy emeljük ki:

szeretne köszönetet mondani azoknak a magyar és külföldi kluboknak, karitatív szervezeteknek és magánszemélyeknek, akik valamilyen formájában hozzájárultak a munkájukhoz.

Mit tehetnénk hozzá? Mi is köszönjük a paksi motorosoknak és minden támogatójuknak a sok-sok karitatív munkát, amivel hozzájárulnak, hogy még jobb kép alakuljon ki az emberekben a motorosokról.

Idilli kényelemben hosszú útra? Igen, a Gold Wing erre tökéletesen alkalmas!

Zoltán nagyon szereti a Honda ikonikus luxustúrázóját, nem véletlenül hajtja immáron a harmadik példányt.

A rovat támogatója a Cribmoto autó- és motorszerviz

Interjú a Tulajdonossal – Janecska Zoltán – Honda GL1800 Gold Wing (2010)

Zoltán kisgyerekként az édesapja ölében ülve tanult motorozni, és – mint az lenni szokott – gyorsan rákapott: gyerekként segédmotorokat bütykölgetett, majd később autószerelő végzettséget is szerzett. Kérdésemre, mikor az eddig megtett kilométerekről faggattam, nem tudott pontos választ adni, ugyanis volt olyan gépe, melyet több mint 200 ezer kilométernyi szolgálat után adott el, és már rég nem számolja, pontosan mennyi is az annyi.

– Kérlek, mesélj a motorodról, hogyan indult a történet és milyen tapasztalatokat gyűjtöttél vele?

– Több különböző típusú motorom is volt az évek folyamán, de a fő irány a Gold Wing maradt. Az egyikkel, amit szinte újonnan, kevés kilométerrel vásároltam, hét év alatt több mint 200 ezer (!) kilométert tettem meg. Több egyesülettel, csapattal, baráti társasággal, túraszervezőkkel motoroztam az elmúlt évek alatt, de van egy motoros társam akivel minden évben megejtünk egy-két hosszabb túrát is. Hogy néhányat említsek: körbemotoroztunk Angliát, megjártuk az Ibériai-félszigetet, a Skandináv-félszigetet – ahol a Nordkapp volt a célállomás a Baltikumon keresztül –, illetve jártunk Marokkóban, körbejártuk Szicíliát, Grúziát Törökországon keresztül, sőt minden évben kigurulok Erdélybe, és persze 15 éve rendszeresen látogatom a Csíksomlyói búcsút is.

„Csupán Marokkó körbemotorozása olyan 9600, Skandinávia 8600 és Grúzia ugyanennyi kilométer volt úgy, hogy felmentünk az Orosz határig, majd Tbiliszin keresztül le az Örmény határhoz és úgy haza!”

– Miért a Gold Winget választottad a hosszú túrákra?

– Sokszor lakatlan részeken is megfordulok, mint például a Skót-felföld vagy Norvégia északi részén, ahol se alkatrészt, se szerszámokat nem tudnék beszerezni, és nem vagyok arra berendezkedve, hogy napokat töltsek valahol a hegyekben étlen-szomjan, ezért kizárólag egy ilyen üzembiztos, kényelmes géppel vágok neki. A Honda teljesen gyári, mindennel felszerelték, amire szükségem van a hosszú túrák alkalmával, mindössze egy navigációt vettem hozzá, amit a hagyományos térképekkel együtt használok.
„Ilyen tökéletes kényelmet még más motoron nem tapasztaltam!” – Zoltán és az utódként vásárolt másik cirkáló
Ami a szervizelést illeti, mondható, hogy csak az előírt szervizeket és az abban előírt alkatrészeket kellett a szerelőnek cserélni a kopó alkatrészek mellett.
– Milyen márkájú gumit használsz a Gold Wingen és milyen időközönként cseréled?
– Csakis a gyár által előírt Bridgestone-t, amit körülbelül 20 ezer kilométerenként kell cserélnem.
– Milyen olajat töltesz a Hondába, és milyen időközönként cseréled?
– 10 ezer kilométerenként kap új olajat a Honda, abból is kizárólag a gyári ajánlást!
– Étvágya hogyan szokott alakulni?
– Egy Gold Wingen 6-8 literes fogyasztással lehet számolni, de folyamatos nagy sebesség esetén már volt 10 literes átlagom is.
– Esetleg negatív tulajdonságot vagy műszaki megoldást tudsz felsorolni, amit nem szeretsz a típusban?
– Talán az első futómű lehetne stabilabb, de igazándiból ennyi, semmi más.
– Lecseréled a sokat futott motorod vagy továbbra is ez marad?
– Jelenleg a harmadik Gold Winget használom, bár közéjük betettem egy BMW K 1200 LT-t is, amihez kellemes emlékek fűződnek, én mégis inkább visszaültem a jól megszokott nagy monstrumra.
– Kinek ajánlanád ezt a motort?
– Mindenkinek aki hosszú távon kényelmesen szeretne utazni!
– Szerinted miért jobb kétkeréken közlekedni autó helyett?
– Ezt nem lehet kifejteni, ezt meg kell élni!
Rokonok egymás mellett! Hiába a kilométer, gyönyörű állapotnak örvendenek Zoltán motorjai!
Miként a beszámolóban és a képeken is láthatjátok, Zoltán gondos tulaja a 2010-es túragőzösnek. Úgy döntött, fiatalabbra vált, úgyhogy a 168 ezer kilométert futott Gold Wing eladósorba került, ide kattintva mindent megtudhattok a gépről.

Előttem az utódom – Honda Gold Wing napjainkban

Habár az emissziós normák szigorodnak, a Honda palettáján továbbra is kapható a minden jóval felszerelt, kényelmes luxustúrázó, mégpedig GL1800 Gold Wing Tourként.

1833 köbcentis, hathengeres boxermotorja 126 lóerővel és 170 Nm forgatónyomatékkal könnyedén mozgatja a 390 kilogrammos menetkész tömegű vasat. LED-fényszórók, hangszórók, elektromosan állítható szélterelő, prémium minőségű üléshuzat, USB-aljzat, DCT-erőátvitel és napestig sorolható mennyiségű extra teszi színesebbé, egyszersmind élvezetesebbé a Gold Wing ülésében eltöltött kilométereket. Nem véletlen, hogy mindig is a márka zászlóvivője volt, hiszen a luxus színvonalú, elegáns túrázóra még a laikusok is elismerően kacsintanak. Felsorolni is nehéz lenne minden érdekességet, ezért azt javasoljuk, ha szeretnél többet megtudni a motorról, látogass el a modell hazai honlapjára vagy olvasd el korábbi tesztünket, amiből kiderült: milyen szerpentinezni egy ekkora vassal.

hegylakok.hu

spot_img
spot_img

Kapcsolódó cikkeink

Friss cikkeink